Kaip moterims įveikti augantį stresą? Specialistų patarimai

„Pagalbos moterimis linija“ yra viena iš emocinės paramos tarnybų, teikianti anoniminę, emocinę paramą telefonu ir internetu.

Pagrindinis „Pagalbos moterims linijos“ tikslas – suteikti žmonėms emocinę paramą tada, kai jos reikia labiausiai, padėti įveikti psichologines krizes, informuoti apie kitas pagalbos galimybes.

Į liniją gali skambinti, rašyti laiškus, dalyvauti pokalbiuose internetu (bendrauti internetinėmis žinutėmis) žmonės, gyvenime susiduriantys su įvairiais sunkumais ir skaudžiais išgyvenimais.

Emocinė parama nemokamu telefonu 8 800 66366 teikiama visą parą, o pokalbiai žinutėmis vyksta kasdien nuo 18 iki 21 val.

2020 metais „Pagalbos moterims linijos“ savanoriai atsakė į daugiau negu 23 tūkstančius skambučių.

Tiek per pirmą, tiek per antrą karantiną skambučių sulaukėme daugiau nei įprastai – per parą atsakydavome vidutiniškai į 90 skambučių.

Karantino laikotarpiu vyraujančios temos: vienišumas, izoliacija, nuotolinio mokymosi ir darbo iš namų keliamos problemos, nerimas, nemiga, psichikos ligos. Padaugėjo ir santykių problemų – smurto artimoje aplinkoje, skyrybų. 2020 m. dėl smurto artimoje aplinkoje į „Pagalbos moterims liniją“ kreipėsi daugiau negu 1097 moterų.

Stipriai suvaržytas gyvenimas labai atsiliepia žmonių savijautai. Dažnėja pokalbių ir apie darbo praradimą, finansinius sunkumus, problemas bandant išgyventi iš minimalių pajamų.

 

„Pagalbos moterims linijos“ psichologė, supervizorė, savanorių mokytoja Ilona Nomeikienė pataria, kaip šiuo sudėtingu laikotarpiu susigrąžinti psichinę ir emocinę pusiausvyrą.

Šiuo visiems mums nelengvu laikotarpiu labai svarbu prisitaikyti prie smarkiai pasikeitusios aplinkos, įvairių suvaržymų ir susikurti kuo palankesnį psichologinį klimatą.

Pasikeitė daugumos iš mūsų darbo sąlygos, neretai dirbame iš namų, turime prižiūrėti nuotoliniu mokymu besimokančius vaikus, o kai kurie tiesiog netekome darbo.

Būtų naivu tikėtis, kad įvykę pokyčiai niekaip mūsų neveikia, ir laukti, kol psichika pati susitvarkys su problemomis, kurių neišvengiamai kyla dėl įvairių suvaržymų.

Taigi norėčiau atkreipti dėmesį į kelis svarbius dalykus, kuriuos kiekvienas iš mūsų, be didesnių pastangų ir sąnaudų, lengvai galime pasidovanoti:

  1. 1. Susikurkite saugią erdvę namie, kur kiekvienas šeimos narys galėtų turėti nors ir nedidelę, tačiau individualią teritoriją, kurioje būtų aiškiai matyti žmogaus erdvės ribos, ir pasistenkite šių ribų nepažeidinėti. Nepamirškite, kad nepaisant poreikio bendrauti kiekvienam iš mūsų labai reikalinga asmeninė erdvė.
  2. Aiškiai apsibrėžkite darbo ir poilsio režimą. Dirbant iš namų labai sunku pastebėti persidirbimo momentus.
  3. Pasidalykite rūpinimosi namais problemas su kitais šeimos nariais. Peržvelkite savo ir kitų šeimos narių pareigas, po lygiai pasiskirstykite įvairius darbus, pavyzdžiui, drauge nuspręskite, kas rūpinsis namais, maistu, buitimi, kas prižiūrės vaikus ir padės jiems mokytis nuotoliniu būdu ir kt. Labai dažnai nutinka, kad vienas iš šeimos narių prisiima daug daugiau atsakomybių negu kitas.
  4. Nepamirškite fizinio aktyvumo ir buvimo gryname ore. Įvertinkite savo fizinį aktyvumą prieš karantino apribojimus ir dabar ir pabandykite atkurti praradimus.
  5. Nepamirškite mėgstamų veiklų. Jeigu šiuo metu negalite veikti to, kas kėlė jums džiugesį ir pasitenkinimą, raskite naujų malonių veiklų.
  6. Palaikykite socialinius santykius. Jeigu šiuo metu neturite galimybių dažniems fiziniams kontaktams su artimaisiais ir draugais, kompensuokite tai skambučiais: ypač praverčia vaizdo skambučiai, kai galima matyti žmonių veidus be kaukių ir veide atsispindinčias emocijas. Nepamirškite, kad pokalbis su mums mielais ir brangiais žmonėmis visuomet gydo.

 

 

 

Jeigu patiri smurtą, gali kreiptis į specializuotos pagalbos centrus, kurie teikia kompleksinę pagalbą.

Jei situacija kelia pavojų gyvybei ar sveikatai, skambink 112.