Vienišumas – vis dažniau mus aplankantis jausmas

Šiuolaikiniame pasaulyje nuolat daugėja vienišų, likimo nuskriaustų žmonių ir vienišumas tampa vis dažnesne problema. Šį jausmą atsirasti skatina vis dažnesnis panirimas į virtualųjį pasaulį, todėl stokojame gyvo bendravimo. O visuomenėje ir socialinėse erdvėse vyrauja laimingo, sėkmingo gyvenimo pavyzdžių.

Kuomet susiduriame su sunkumais, mus užvaldo liūdnos, skaudžios emocijos. Tada mums atrodo, jog esame vieninteliai pasaulyje, kuriuos jos aplanko. Vienišumas mus apninka dėl įvairiausių aplinkybių. Vienus – kai tenka būti be artimųjų, kuomet apleidžia santykių partneris, draugai, patiriame pašaipų, pažeminimų, kartas – ir smurto, esame neįvertinti ar nepripažinti. Kitus – kai leidžia laiką su daugybe draugų, kurie atrodo esantys laimingi ir sėkmingi.

Vis dažniau patirdami vienišumo jausmą galvojame, jog beviltiška jo atsikratyti. Tačiau psichologai ir ekspertai teigia visai ką kita.

 

Kaip reikėtų elgtis apėmus vienišumo jausmui?

 

  1. Pirmiausia turėtumėte suprasti, jog visi esame unikalūs ir skirtingi, o mūsų protas, jautriai reaguodamas į įvairias situacijas, sukelia niūrias emocijas. Tai nėra blogai, nes taip nutinka visiems.
  2. Išsiaiškinkite, kodėl jūs jaučiatės vieniša? Galbūt tai bus tik kelios smulkmenos, kurioms ištaisyti užteks pokalbio ar susivokti savo jausmuose.
  3. Stenkitės vis dažniau įsitraukti į aktyvias veiklas, kuo daugiau bendrauti su artimaisiais. Jei neturite kam išsipasakoti – rašykite dienoraštį, išsakykite mintis garsiai.
  4. Užsiimkite fizine veikla, sveikai maitinkitės. Fizinė būklė taip pat lemia mūsų psichologinę būseną.
  5. Atraskite mėgiamą veiklą, kurioje galėtumėte realizuoti save. Galbūt mėgstate piešti, gaminti, pasivaikščiojimus gryname ore ar tiesiog susitvarkyti namus.
  6. Jei jaučiatės visiškai beviltiškai, būtinai apsilankykite pas psichologą arba skambinkite į „Pagalbos moterims liniją“. Nuoširdus, šiltas anonimiškas pokalbis padės jums nurimti,
    susivokti jausmuose.

 

Svarbu suvokti, jog vienišumo jausmas ne tik atneša niūrią nuotaiką, bet ilgainiui gali sukelti ir sveikatos problemų. Nuo ilgalaikio streso ir įtampos gali sutrikti širdies ir kraujagyslių sistemos veikla. Žinoma, tai atsispindės ir jūsų veide – juodi ratilai po akimis, raukšlės, papilkėjusi oda. Taip pat silpnėja imunitetas, greitėja senėjimo procesas. Pastebėjusi šiuos požymius būtinai kreipkitės pagalbos. Svarbu suprasti, jog esate ne viena. Tokių kaip jūs – pasaulyje daug, ir galbūt su dar didesnėmis problemomis. Juk turime įveikti sunkumus, ir tuomet atsivers visiškai kitas pasaulis.

Jei jaučiate, jog reikia pagalbos, kreipkitės – mes mielai su jumis pabendrausime. Nemokamą emocinę pagalbą visą parą teikia „Pagalbos moterims linijos“ savanorės. Skambinkite telefonu 8 800 66366 arba rašykite el. paštu pagalba@moteriai.lt.

 

Jeigu patiri smurtą, gali kreiptis į specializuotos pagalbos centrus, kurie teikia kompleksinę pagalbą.

Jei situacija kelia pavojų gyvybei ar sveikatai, skambink 112.