X

Kaip išgyventi santykių krizę?

Didžioji dauguma santykių prasideda romantišku susižavėjimu, įsimylėjimu, džiaugsmu atradus meilę. Tačiau bėgant metams, įsitvirtinus rutinai, ryškėjant požiūrių skirtumams, tenka susidurti su mažesnėmis ar didesnėmis santykių krizėmis. Kaip išgyventi santykių krizę? Santykių krizė – natūrali, neatsiejama santuokinio gyvenimo dalis, sakoma, dažniausiai pasitaikanti 3-7 santuokos metais, bet galinti pasikartoti ar užklupti ir vėliau.

 

Santykių krizė ištinka tiek dėl įvairių vidinių priežasčių, kaip romantikos santykiuose išnykimas, kompromisų stoka, patiriamas stresas ar įtampa, tiek dėl išorinių veiksnių, kaip ekonominės sąlygos ar aplinkinių įtaka. Dažniausiai krizė bręsta palengva, ypač jei nekreipiamas dėmesys į nesusipratimus, nepasitenkinimą, nesprendžiami maži konfliktai.

Vis dėlto, kai kurių krizių galima išvengti, užbėgant konfliktui už akių. Psichologai pataria, kaip išgyventi santykių krizę:

 

Realistiškai vertinkite.

Svarbiausia, neidealizuokite santykių ir gyvenimą kartu vertinkite realistiškai, sąmoningai suvokiant, jog kartais išgyvenami neigiami jausmai yra natūralūs. Mūsų kultūroje labai sureikšminamas pirminis romantiškas susižavėjimas. Esame linkę manyti, kad šie intensyvūs jausmai turi tęstis nuolatos. Tuo tarpu įvairūs sunkumai ir įtampos yra tokie pat normalūs ir natūralūs gyvenimo momentai.

 

Priimkite problemas.

Problemas laikykite iššūkiais, galimybe geriau pažinti save ir savo partnerį, kurti santykius.

 

Nebijokite keistis.

Būkite atviri pokyčiams, nebijokite išbandyti kažką naujo. Dažnai santykių krizė ištinka įvykus pasikeitimams, ypač jei šie nelaukti ar netikėti.

 

Tarp santykių krizės ir skyrybų toli gražu neturėtų būti dedamas lygybės ženklas. Krizę galima įveikti, o kartais kartu išgyventas lemtingas etapas netgi sustiprina poros tarpusavio ryšį. Kaip elgtis iškilus konfliktui, norint išsivaduoti iš krizės?

 

Atraskite priežastį.

Užpuolus nesutarimų antplūdžiui, visų pirma, reikėtų išsiaiškinti pamatinę konflikto priežastį ir, radus tinkamą laiką, kartu ją aptarti. Apsimetant, jog problema neegzistuoja – ji niekur neišnyks.

 

Nekaltinkite.

Venkite kaltinti vienas kitą. Kaltų ieškojimas yra greičiau principų laikymasis, o ne realios problemos sprendimas.

 

Padėkite partneriui.

Jeigu pykčiai kyla dėl išorinių veiksnių, palaikykite vienas kitą, stenkitės suprasti, jog jūsų partneris išgyvena sudėtingą laikotarpį, paieškokite pagalbos būdų.

 

Būkite kantrūs.

Ugdykite kantrybę, mokydamiesi, jog grįžimui į įprastą santykių ritmą reikia laiko. Kartais užtenka vienos dienos, o kartais prireikia ir mėnesio ar dviejų. Nepriimkite skubotų sprendimų dėl laikinų nesutarimų.

 

Nemokama psichologinė pagalba visą parą – Pagalbos moterims linija

 

Naujausi įrašai

Kaip įveikti viešojo kalbėjimo baimę?

Kaip įveikti viešojo kalbėjimo baimę?

Tiems, kam yra tekę kalbėti viešai, žino, kad dažnai viešojo kalbėjimo baimė ar nerimas prasideda gerokai anksčiau prieš svarbų susitikimą ar renginį. Tikriausiai dauguma yra susidūrę su jauduliu...

Narcisizmas – didžiulis susirūpinimas savimi

Narcisizmas – didžiulis susirūpinimas savimi

Narcisizmas arba narcisistinis asmenybės sutrikimas yra psichinės sveikatos būklė, kai žmogus nepagrįstai jaučia, kad yra geresnis už kitus. Iš esmės, nemaža dalis žmonių turi narcisistinių bruožų,...

Jeigu patiri smurtą, gali kreiptis į specializuotos pagalbos centrus, kurie teikia kompleksinę pagalbą.

Jei situacija kelia pavojų gyvybei ar sveikatai, skambink 112.