Kaip išgyventi skyrybas ir nepalūžti?

Kiekviena pora kuria ypatingą savo istoriją, tad net jai nutrūkus, išsiskyrimą visi priimame skirtingai. Reakcijos į skyrybas stiprumą lemia įvairios aplinkybės, kaip santykių trukmė arba kiek esate „investavę“: bendra praeitis, vaikai, augintiniai, kartu užgyventas turtas ar kiti saitai. Taip pat pirminį skausmą lemia ir tai, ar nujautėte, jog santykiai artėja link pabaigos. Netikėtas išsiskyrimas gali išties sumenkinti pasitikėjimą tiek kitais žmonėmis, tiek pačiu savimi.

 

Kaip išgyventi skyrybas?

Pasak psichologų, ką tik išsiskyrę žmonės dažniausiai išgyvena 5 pagrindines stadijas, tai:

  • neigimas,
  • pyktis,
  • derybos,
  • depresija,
  • pripažinimas.

Būtent paskutinėje stadijoje, pagaliau tenka pripažinti, jog viskas baigta, o gyvenimas tęsiasi toliau.

Štai keli patarimai, kaip išgyventi skyrybas, išsivaduoti iš skyrybų sielvarto ir nepalūžti išgyvenant minėtus etapus.

 

Nesivaikykite prisiminimų – kurkite ateitį.

Atsikratykite buvusiojo drabužiais, daiktais, kitais prisiminimais, net jei šie yra malonūs, kaip kad seni bilietai į kiną. Tai padės neidealizuoti praeities ir sąmoningai priimti dabartinę situaciją. Pabandykite bent trumpam pakeisti aplinką arba, esant galimybei, atnaujinkite namus – perstumdykite baldus, įsirėminkite naujų nuotraukų, galbūt pakeiskite kelias dekoratyvines interjero detales. Maži pokyčiai gali padėti gerai pažįstamai erdvei nušvisti naujomis spalvomis.

 

Geriausias būdas užpildyti tuštumą – atrasti pilnatvę savyje.

Dažnai sakoma, jog širdies draugas, tai žmogaus antroji puselė, todėl išsiskyrus, ne vienas pajaučia tuštumą. Vieni bando ją užpildyti taip ir nepaleisdami buvusiojo partnerio, kiti greitai neria į naujus paviršutiniškus santykius, treti pilnatvės ieško materialiniuose malonumuose. Pasiekti pilnatvę galime atsigręždami į save, skirdami laiko sau, savo sveikatai, emocinei būklei. Paprasčiausios 15 minučių kasdienės meditacijos gali duoti stebuklingų rezultatų.

 

Kalbėkite.

Nors ir gali pasirodyti, jog „niekas nesupras“, svarbu neužsisklęsti ir pasidalinti savais išgyvenimais su kitais. Nesvarbu, ar tai artimiausi žmonės, kuriais pasitikite, ar nepažįstami. Tai galimybė pabandyti į savo situaciją pažvelgti iš šalies, pažinti jausmus, emocijas, gauti kartais taip trūkstamos užuojautos. Be to, leidžiant laiką su žmonėmis, tampate atviresni naujoms galimybėms bei įdomiems pasiūlymams, galbūt pagaliau prisijungsite prie jogos grupės ar susigundysite išvykti į savaitgalio kelionę.

Jeigu patiri smurtą, gali kreiptis į specializuotos pagalbos centrus, kurie teikia kompleksinę pagalbą.

Jei situacija kelia pavojų gyvybei ar sveikatai, skambink 112.