X

Panikos ataka. Ką daryti ir kaip suvaldyti panikos ataką?

Panikos ataka – kas tai?

 

Šiandieniniame pasaulyje, kuriame gyvą bendravimą dažnai keičia virtualus, kuriame pilna sunkumų, nesibaigiančių darbų, skubėjimo, spaudimo iš visuomenės, vis daugiau žmonių susiduria su įvairiais psichologiniais sunkumais. Vienas iš tokių – panikos atakos. Panikos ataka – tai staigus nerimo bei baimės priepuolis, sukeliantis įvairius fizinius ir psichologinius simptomus.

 

Kai staigiai patiriame kokią nors stresinę situaciją, kuri kyla dėl sunkumų darbe, nesutarimų su artimaisiais ir t.t., mūsų organizmo atsakas būna panašus – jaučiame nerimą, stresą. Mes visi laikas nuo laiko su tuo susiduriame – ir tai visiškai normalu. Bet, kaip suprasti, ar mus kamuoja panikos atakos, ar tai tiesiog natūrali organizmo reakcija į stresinę situaciją?

 

Kai žmogų ištinka panikos ataka jis pradeda jausti labai didelį baimės jausmą, atrodo, kad praranda situacijos kontrolę. Šis jausmas gali trukti maždaug nuo 5 iki 20 minučių. Priepolis sukausto visą kūną ir tai dažnai ištinka be jokio įspėjimo.

 

Panikos atakos simptomai

 

Simptomai, kuriuos gali jausti žmogus, patyręs panikos ataką:

  • greitas širdies plakimas,
  • padažnėjęs kvėpavimas,
  • galvos svaigimas, pojūtis, kad nualpsi
  • gausus prakaitavimas,
  • dusulys,
  • krūtinės skausmas,
  • drebulys,
  • galūnių tirpimas,
  • šaltkrėtis arba priešingai – karščio pylimas,
  • galvos skausmas, kuris gali tęstis ir pasibaigus panikos atakai.

Natūralu, kad ištikus šiems simptomams, žmogus gali pradėti įtarti, jog jam širdies smūgis arba jis miršta. Atsiranda pastovi baimė, kad panikos ataka pasikartos.

 

Ką daryti ir kaip suvaldyti panikos ataką?

 

Labai svarbu išmokti suvaldyti panikos ataką ir suprasti, kad tai priepuolis, kuris tuojau baigsis.

 

Mobilioji programėlė „Ramu”

Kalbant apie pagalbą čia ir dabar, galbūt dar ne visiems teko girdėti, jog Lietuvoje egzistuoja nemokama programėlė „Ramu”, skirta žmonėms, patiriantiems panikos atakas. Ji yra sukurta profesionalių psichologų, kurie rėmėsi mokslinėmis bei praktinėmis žiniomis. Ši programėlė gali tapti skubia pagalba žmogui panikos atakos metu ir padėti ją greičiau bei efektyviau sustabdyti. Taip pat tapti puikiu gidu, kaip lavinti savipagalbos įgūdžius bei sumažinti nerimą.

 

Dėmesio nukreipimas

Galite išbandyti pratimus, kurie padeda nukrepti dėmesį į šalį, pavyzdžiui, pradėti skaičiuoti atbuline tvarka atimdami iš šio skaičiaus po 3 ( 100, 97, 94, 91 ir t.t.).

 

5-4-3-2-1 metodas

Galite išbandyti 5-4-3-2-1 metodą. Šis metodas vadinamas taip, nes yra panaudojami visi penki žmogaus pojučiai. Reikia išvardinti 5 matomus dalykus, 4 girdimus, 3 galimus pajusti (įvardinti tų daiktų tekstūras), 2 galimus užuosti ir paskutinis žingsnis – įvardinti jaučiamą skonį (jeigu nieko valgomo neturite po ranka, galite pabandyti įvardinti jaučiamą skonį burnoje).

 

Reguliari fizinė veikla

Kalbant ne apie tokią greitą pagalbą, tačiau galvojant apie ateitį, reguliari fizinė veikla gali tapti puikiu mūsų psichologinės sveikatos draugu. Judant išsiskiria hormonai, endorfinai, kurie gerina žmogaus nuotaiką bei atpalaiduoja kūną ir mažiną stresą.

 

Sveika mityba

Svarbu reguliariai ir sveikai maitintis, taip yra palaikomas pastovus cukraus kiekis kraujyje, kuris palaiko mūsų energiją bei gerą nuotaiką.

 

Vengti žalingų įpročių

Reikėtų vengti alkoholio, kofeino, rūkymo – visa tai gali sustiprinti nerimą ir panikos atakas.

 

Psichologinė pagalba

Jeigu susiduri su psichologine įtampa arba jauti, kam šiandien reikia nuoširdaus palaikymo – kviečiame paskambinti į Pagalbos moterims liniją bet kuriuo paros metu nemokamu telefonu 8 800 66366 ir plačiau pasikalbėti apie savo sunkumus, mintis, jausmus.

Taip pat galima kreiptis internetu veikiančia „chat’ų” paslauga kasdien nuo 17-22 val.

Pagalba nemokama ir konfidenciali.

 

Psichologinė pagalba telefonu
Psichologinė pagalba internetu
Psichologinė pagalba elektroniniais laiškais

Nemokama psichologinė pagalba visą parą – Pagalbos moterims linija

 

Taip pat skaitykite:
Psichologinė įtampa
Streso valdymas. Kad stresas jūsų neįveiktų

 

Naujausi įrašai

Kaip įveikti viešojo kalbėjimo baimę?

Kaip įveikti viešojo kalbėjimo baimę?

Tiems, kam yra tekę kalbėti viešai, žino, kad dažnai viešojo kalbėjimo baimė ar nerimas prasideda gerokai anksčiau prieš svarbų susitikimą ar renginį. Tikriausiai dauguma yra susidūrę su jauduliu...

Narcisizmas – didžiulis susirūpinimas savimi

Narcisizmas – didžiulis susirūpinimas savimi

Narcisizmas arba narcisistinis asmenybės sutrikimas yra psichinės sveikatos būklė, kai žmogus nepagrįstai jaučia, kad yra geresnis už kitus. Iš esmės, nemaža dalis žmonių turi narcisistinių bruožų,...

Jeigu patiri smurtą, gali kreiptis į specializuotos pagalbos centrus, kurie teikia kompleksinę pagalbą.

Jei situacija kelia pavojų gyvybei ar sveikatai, skambink 112.